15 Ocak 2009 Perşembe

Aşure ile Başlayalımki Bereket Getirsin Hanımeli'ne


Besmele ile başlamakta sonsuz fayda olduğunu düşünüyorum. Bebeğime yaptığım yemekleri paylaşmak adına oluşturduğum blok daha çok yeni olmasına rağmen beni bambaşka bir dünyanın içine alıverdi. Meğer ne kadar güzel arkadaşlıklar kurulabiliyormuş bloggerda, meğer ne çok hamarat hanım varmış hem güzel yemek yapıp hem de harikulade fotoğraflar çekebilen:) Sanki her gün güncelleme yapmak ödevim gibi hissediyorum ve zevkle geçiyorum artık internetin başına "dur şu fotoğrafı ekleyeyim, aman şu püf noktayı unutmayayım..." derken bir de bakıyorumki geceyarısı olmuş. Artık bloğum yüzünden daha az uyusamda şikayet etmiyorum.

Gerçekten çok keyifli olmaya başladı bu iş. Bildiklerimi profesyonelleştirmek adına hemen Chef's e yazıldım. Temel pastacılık eğitimim bitti bile. Şimdi sıra 2. kurda. Yepyeni tarifler biraz da yaratıcılıkla birleşince hiçte fena işler çıkmıyormuş valla.

Açılışı da Aşure ile yapıyorumki bereketiyle ayağını sürtsün diye :) Annemden aldığım tarifi birazda araştırarak kendimce ilk kez pişirdim. Hemen kısa değerlendirmesini de yaparsam tencerem ufaktı bir dahaki sefere büyük tencere şart oldu, bu yüzden de katı oldu. Ayrıca bir daha ki sefere siyah üzümü içine atmak yok rengi kara olsun istemiyorum :)

Hadi afiyet olsun

AŞURE MALZEMELERİ:

250 g. nohut

200 g. kuru fasulye

150 g. kuru barbunya

300 g. buğday

100 g. pirinç

200 g. kuru kayısı

200 g. kuru üzüm

150 g. haşlanmış soyulmuş kestane

150 g. kuru incir

150 g. fındık

1 çubuk tarçın

1 portakalın kabuğu

900 g. toz şeker


Nohut, kuru fasulye, barbunya ve buğday geceden ıslatılır.

Buğday bir tencrede bir taşım olmak şartıyla haşlanır, diğerleri ise düdüklüde 5 dk. haşlanıp yumuşatılır.

Haşlanan bakliyatların hepsi ve pirinç tencereye konup üzerlerini 4 parmak geçecek kadar sıcak su dökülerek kaynatılmaya başlanır.

Nişastasını salmaya başlayıp suyun rengi iyice bulanınca kayısı, üzüm, incir, çubuk tarçın, kestane ve portakal kabuğu rendesi eklenir.

İyice kıvam alınca indirmeye yakın şeker ve bütün fındıklar katılır.

Kaplara servis edilip arzuya göre, ceviz, fındık, fıstık, nar ile süslenip servis yapılır ve en ene en önemlisi; Komşu, akraba ve dostlarla paylaşılır.

Allah kabul etsin

Afiyet olsun

1 yorum: