2 Mart 2009 Pazartesi

BEYAZ UNSUZ, ŞEKERSİZ KEK -- EN GÜZEL SAĞLIK KEKİ



Son günlerde bir roman gibi zevkle okuduğum "Beyaz unsuz, Şekersiz Hamur İşleri" kitabında yer alan tarifi biraz değiştirerek kendimce uyguladım ve sonuca bayıldım. Bu kadarını beklemiyordum. Çünkü sağlıklı diye önümüze sunulan herşey hep tatsız, tuzsuz, sevimsiz ama sanki çok lezzetliymiş gibi davranıp kendimizi kandırdığımız şeyler değil mi??

Böyle unsuz,şekersize can kurban. Mutlaka deneyin derim.

Kitaptan bir tane de ekmek tarifini denedim ve bayıldım. Onu da ekleyeceğim ama bugün değil. Yine blog listemde yeni eklenen tariflere, yorumlara bakmaktan gece yarısı yaptım saati. İnşallah ekmek tarifi yarına diyip, enfes kekin tarifine geçeyim.

Bu arada kekte beyaz un yerine tam buğday unu kullanıyor. Ben markette tam buğday unu bulamadım. Çok yakın bir dostumuzun fırınından rica edip aldım. Bitince buradan almayı düşünüyorum. Yalnız tam buğday unuyla yapılan herşey enfes oluyor. Özellikle ekmek köy ekmeğini kesinlikle aratmıyor.


MALZEMELER:

I.ADIM:

14 tane medine hurması
1 su bardağı siyah üzüm (çekirdeksiz ve çöpleri ayıklanmış olmalı)
4 tane günkurusu kayısı
2 yemek kaşığı portakal kabuğu şekerlemesi
1 su bardağı dövülmüş ceviz içi
1 elma rendesi
1 muz rendesi
1 tatlı kaşığı tarçın
1 portakal suyu
1 limon suyu

II.ADIM:

3 yumurta
1/2 çay kaşığı deniz tuzu
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı tam buğday unu
1 su bardağı yulaf ezmesi
2 tatlı kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı karbonat

Hurma ve kayısıları hatta üzümler iriyse onları da bıçakla minik parçalara ayırın. I. adımdaki diğer tüm malzemelerle karıştırın.

Bir başka kapta yumurtaları tuzla iyice beyazlayana kadar çırpın. Üzerine kuruyemişlerin olduğu tüm malzemeyi ekleyip karıştırın.

Un, yulaf ezmesi,kakao ve karbonatı eleyip karıştırın.

Yağlanıp unlanmış kek kalıbınıza hamuru döküp önceden ısıtılmış 160 derece fırında pişirin.

Yanına bir de bitki çayı demleyip güzelce ayaklarınızı uzatıp keyfini çıkarın
Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. Harika oluyor canım haklısın
    bende daima onları kullanıyorum.
    eline sağlık sevgiler.
    *
    çok uzunmu olmuş ne sana uğramayalı :(

    YanıtlaSil