1 Haziran 2009 Pazartesi

HAŞHAŞLI, ANTEP FISTIKLI KURABİYE -- UĞURLU KURABİYE :)


Uğurlu kurabiye ismini İngilizce sınıfındaki öğrencimiz İbrahim Bey taktı. Ben de kullanmadan edemedim.

Tarif Gül'den. Fıstık ve haşhaş mükemmel uyum içindeler. Tam mmm yemede yanında yat kategorisinde denebilir. Eskiden pastaneden bu tarz uçları çikolatalı kurabiyeler aldığımızda ben önce kurabiye kısmını yer çikolatalı kısımları sona bırakır keyfini çıkarırdım. Şimdide değişmedim "yaşasın çikolata ve antep fıstığı" ....

Ben kantin için hazırladığımdan büyük porsiyonlar şeklinde yaptım. Dilerseniz siz tek ısırımlık parçalar yapabilirsiniz.

Haydi kolay gelsin.

MALZEMELER :

150 g. oda sıcaklığında tereyağ(margarin de olur)

1 su bardağı pudra şekeri

1 yumurta

1 paket kabartma tozu

1 damla vanilya aroması (yada 1 paket vanilya)

3 yemek kaşığı toz antep fıstığı

2 yemek kaşığı mavi haşhaş
Aldığı kadar un ( 3 su bardağı sanırım ancak yetiyor)

SÜSLEMEK İÇİN:

100 g. bitter kuvertür çikolata

Toz antepfıstık

YAPILIŞI:

-Un hariç tüm malzemeyi karıştırın.

- Unu yavaş yavaş ekleyin ki sert bir hamur olmasın.

- Kıvam alan hamuru 15 dk. buzdolabında dinlendirin ve şekil verip yağlı kağıt serili fırın tepsisine alın.

- Turbo 150 derecede ısınmış fırında 10 dk. pişirin. Kurabiyelerin sararmadan çıkmasına dikkat edin.
- Soğuyan kurabiyelerin uçlarını benmari erittiğiniz çikolata ile kaplayın ve toz fıstığa veya hindistan cevizine bulayın. Çikolatası donunca servis yapın.
- Afiyet olsun.

*** Tarifin orjinalini ben biraz değiştirdim. Yumurta miktarını azalttım ve kabartma tozu ekledim.
Kurabiyeleri çikolataya buladıktan sonra hemen donmasını istiyorsanız benim yaptığım gibi öylece fırın tepsisine dizip buzlukta 5 dakka tutabilirsiniz. Sabahları ben zamanla yarıştığım için buzluk imdadıma yetişiyor. Pastalarda da aynı yöntemi kullanmak zorunda kalıyorum. Çünkü hemen pastaları yapıp çıkma zorunda kalınca dolap yüzü görmeyen gariplerim dağılmaktan böylece kurtuluyorlar.

3 yorum:

  1. süper görünüyor eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. Merhaba sayfanızda neye yorum yazacağımı şaşırdım hepsi harika ellerinize sağlık sevgile
    rimle...

    YanıtlaSil
  3. hmmm cok harikaaa ya

    YanıtlaSil